עורך דין הוצאה לפועל

עורך דין הוצאה לפועל / עו"ד לירן הרשמן

משרד עורכי דין הוצאה לפועל אברהם הרשמן כץ בעל ניסיון רב של למעלה מ-15 שנים בתחומי חדלות הפירעון, שיקום כלכלי, הוצאה לפועל, עיכוב הליכים, מחיקת חובות, קבלת הפטר, הסרת עיקולים וניהול משא ומתן מול הוצאה לפועל ובתי המשפט. אנו מציעים שירות מקצועי וקבלת טלפון אישי של עורך הדין המלווה בתיק, עם זמינות מלאה ומותאמת צרכי לקוח. כיצד נוכל לעמוד לרשותך?

איחוד תיקים 3%

במסגרת חוק ההוצאה לפועל לחייבים מוקנות הגנות המסייעות להתמודדות עם ריבוי תיקי הוצאה לפועל ונושים. איחוד תיקים הינו הליך שבמסגרתו כל תיקי ההוצאה לפועל מאוחדים לתיק אחד ובמסגרתו נקבע צו תשלומים אחד לכלל התיקים. כאשר מגישים את הבקשה ובמהלך כל חודש לאחר הגשתה יש לשלם סך של 3% מכלל החובות בתיק ההוצל"פ. לאור הסדר זה מתבטלים עיקולים שהוטלו והחייב כבר לא מוכרז מוגבל באמצעים, יודגש כי זהו היתרון הגדול של ההליך במסגרתו ה-BDI נשאר נקי ולחייב אין למעשה כתם בבנק אשר נובע מהגבלה על חשבון הבנק שלו. לאחר עיכוב ההליכים לא ינקטו גם הליכי גבייה נגד החייבים וניתן יהיה לנהל את חשבון הבנק באופן סדיר, כמו כן תבוטל ההגבלה על רישיון הנהיגה.

צו תשלומים עפ"י סעיף 7א1 לחוק ההוצל"פ  

במקביל לכל היתרונות של איחוד תיקים, כדאי להביא בחשבון כי חוק חדלות הפירעון ושיקום כלכלי שנכנס לתוקפו בספטמבר 2019 קובע כי תשלום חובות עד 100,000 ייפרסו עד לשלוש שנים וחובות מעל 100,000 ייפרסו לתקופה של ארבע שנים.

תיקון 68 לחוק ההוצל"פ (תיקון אשר התקבל בעיצומה של מגפת הקורונה)

תיקון 68 קובע כי ככל ורשם ההוצאה לפועל שוכנע כי החייב לא יכול לעמוד בצו התשלומים אשר נקבע בעניינו (3 שנים או 4 שנים בהתאם לגובה החוב), ניתן להאריך את תקופת צו התשלומים בתקופה של 3 שנים נוספות, ובסה"כ 6 שנים לחוב אשר מתחת לסך של 100,000 ₪ ו-7 שנים לחוב אשר מעל לסך של 100,000 ₪.

בכדי להגיע לתוצאה הרצויה ובאופן מהיר ומקצועי מומלץ להגיש את הבקשות הללו על ידי עורך דין הוצאה לפועל אשר מכיר את התחום לעומק וזאת בכדי למקסם את סיכויי ההצלחה של ההליכים בהוצל"פ.

הסדרי חובות

הליך הסדרי חובות הינו למעשה מו"מ אשר מתנהל בין החייב (עורך הדין המייצג אותו) לבין עורך הדין של הזוכה בתיק ההוצל"פ.

כאשר מנהלים מו"מ מול תאגיד בנקאי/ חברה גדולה או אפילו אדם פרטי, יש לדעת איך לגשת למו"מ בכדי למקסם את תוצאותיו.

יודגש כי אין דרך אחת לערוך הסדר חובות. הגורם אשר מנהל מו"מ בעבור החייב, צריך להבין מי עומד מולו ואיך לנהל את המו"מ ומהי הטקטיקה בה הוא צריך לנקוט בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

עורכי הדין במשרדינו ייצגו בעבר תאגידים בנקאיים וחברות גדולות במשק, ועל כן רכשו כלים בכדי לנהל את המו"מ מול הגופים הללו בצורה המיטבית אשר תפיק את התועלת המרבית בעבורך, אנו נעשה הכל בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורכם ולהפחית ככל שניתן את סך החוב בתיק ההוצאה לפועל.

ביטול הגבלות

במרבית המקרים בצד תיקי ההוצאה לפועל מוטלות על החייבים הגבלות שונות. מטרת ההגבלות שמוטלות על החייב הינה לגרום להם לשלם את חובותיהם בהקדם. ההגבלות יכולות להיות משמעותיות ולהקשות גם על השיקום הכלכלי – וכדי להסיר אותן ולהצליח להתקדם אל עבר פתרון ארוך טווח, מומלץ להסתייע בשירותי עורך דין הוצאה לפועל לביטול ההגבלות.

הגבלות שונות יכולות להיות בדמות הגבלה על הוצאה/ חידוש/ החזקה של רישיון הנהיגה, הטלת צו עיכוב יציאה מן הארץ, עיקול משכורת, עיקול חשבון עו"ש, ואפילו מאסר (בגלל חוב מזונות, לדוגמה). הגשת הבקשות וההתמודדות מול רשמי ההוצאה לפועל צריכה להיעשות בתבונה, תוך הכרת המקרה הספציפי שלך לעומק וידע מעמיק בסעיפי החוק הרלוונטיים.

ביטול עיקולים

דרך פוגענית נוספת אשר מטרתה להביא לגביית חובות במסגרת הליכי ההוצאה לפועל, הינה הטלת עיקולים. לעיקולים אלה השלכות רבות על ההתנהלות היום-יומית ועל אספקטים רבים בחיים. לרוב, העיקולים מתחילים בחשבון הבנק וממשיכים לעיקול המשכורת ואף הפנסיה או קרנות השתלמות ופיקדונות, כאשר לאלו השלכה ישירה על ההתנהלות שלנו ככלל – ועל היכולת להתפרנס ולחיות בכבוד.

כאשר אין אפשרות למשוך כסף מחשבון הבנק וכאשר נותר בידי החייב חלק מזערי מהמשכורת, ההתמודדות הכלכלית הופכת למורכבת ומאתגרת ממש, הקושי הופך גדול עוד יותר. כדי להשתקם כלכלית יש קודם כל צורך לבטל את העיקולים, במיוחד אם מגיעים להסדרי חובות או הליכי חדלות פירעון.

לשם כך יש צורך להיות מלווים על ידי עורך דין הוצאה לפועל המתמחה בתחום ובדיוק לשם כך אנו במשרד עורכי דין הוצאה לפועל אברהם הרשמן כץ נמצאים כאן. עורכי הדין שלנו בקיאים בתחום ההוצאה לפועל וחדלות הפירעון ובעלי ניסיון של מעל 15 שנים בביטול עיקולים, ביטול הגבלות, הסדרי חובות ואיחוד תיקים.

סייענו לאנשים רבים לצאת לדרך חדשה, לשקם עצמם כלכלית ולשלם את חובותיהם. נשמח לעשות זאת גם עבורך.